Hvem er jeg?
Jeg hedder Ninna, er 46 ung, fra København.
Jeg er klassisk projektor i human design og 2er som grundenergi i numerologi, så jeg kommer med et meget sansestærkt nervesystem og intuition, hvor en af mine største evner er at fornemme andre og dermed vejlede og hjælpe dem.
Jeg elsker alt hvad som har med terapi, traumer, indre transformationer samt nervesystem at gøre, og har især nørdet terapi og traumer og sammenhæng mellem krop og sind siden jeg var start 20erne.
Jeg oplevede mit første traume som 2 årig, og så kørte det ellers derfra, så at sige, og som 17 årig havde jeg allerede oplevet mit 3 dødafald, alle tre af familiemedlemmer meget tæt på. Så jeg ønskede at forstå og blive klogere på min sorg og smerte, mig selv og at komme ud af den traumeramte spiral jeg var havnet i, så i 2010, som 30 årig, tog jeg min første udannelse inden for hele det område og derfra var der en lang periode med forskellige uddannelser, som du kan læse om længere nede i teksten.
En gamechanger i mit eget liv
I 2021 åbnede der sig så en helt ny verden op for mig med nervesystemet og regulering heraf samt bindevævet, som alt sammen var endnu mere vildt for mig, fordi jeg mærkede, på egen krop, den magiske transformation der sker, når vi mennesker går ind og løbende regulerer vores nervesystem og lytter til kroppen og dens sprog. Jeg er især optaget af samarbejdet med kroppen, nervesystemet og hele tiden at værne om sig selv og ens egen energi.
Min rejse med terapi og kinesiologi begyndte som 24 årig da lægesystemet ikke kunne hjælpe mig, så jeg begyndte at gå i session hos hende jeg senere hen blev uddannet hos i 2010 allerede som 24 årig, så det føltes meget som at jeg gik i mesterlære hos hende i 6 år inden jeg tog hendes uddannelse fordi jeg altid spurgte nysgerrigt ind til alt muligt og elskede mine dage hvor jeg skulle til hende, og det var starten på en spændende rejse ind i psyken og en masse værktøjer.
Jeg tror på at for at bedst kunne hjælpe og støtte andre, så er det ikke nok bare at have taget en uddannelse hvor man har lært nogle teknikker, men det er derimod vigtigt at vi selv har mærket, på egen krop, hvad det vil sige at gå vejen med en selv. Pointen er at jeg kun kan tage dig så langt som jeg selv har gået i og med mig selv, og det er derfor den indre – samt kropslige udvilking er af meget høj priotitet i min egen hverdag og altid har været, og jeg bruger de teknikker, jeg hjælper andre med, på mig selv, og traume teknikken jeg har lært hos Jeanette Witt er bare en totalt gamechanger, ligesom det er at regulere mit nervesystem. Sammen går de to meget tæt hånd i hånd, og kan efter min mening ikke stå alene, da vi er nødt til at arbejde fra forskellige vinkler…
Min egen vej ud af traume og stress og hen til et nervesystem med større kapacitet...
Jeg troede det "bare" var stress jeg gang på gang bankende i gulvet med, MEN, de gængse normale råd du finder hos lægen, eller på nettet, med at hvile, gå til samtaleterapi, meditation og træning hjalp bare slet ikke på mig, men fastholdt mig i samme tilstand, og jeg følte mig mere og mere forkert fordi jeg åbenbart ikke kunne finde ud af livet og at have det godt, sammenlignet med andre folk på min alder.
...Og ikke at misforstå:
vi skal ALDRIG sammenlige os med andre, men det var mig som så i øjnene at noget mere var galt end at det "kun" kunne slåes hen til at være stress, og senere hen skulle det også vise sig at jeg havde flere sygdomme.
Så ikke nok med at jeg oplevede mere og mere sygdom, så oplevede jeg også mere og mere forkerthed og en følelse af totalt fiasko og frustration fordi jeg kørte rundt i det samme alarmberedskabs-loop, som gik ud over alle andre områder i mit liv.
Jeg var gået helt til grunde på alle planer i mig, og måtte en gang for alle sygemelde mig igen igen igen igen for at tage hånd om den tilstand jeg var havnet i. Og det var først derfra at jeg begyndte min rejse (ud af hovedet og) ned i kroppen via somatiske øvelser, samt at arbejde koncentreret med min vagus nerve og psoas muskel.
Før dét, var mit hovedfokus terapi, via kinesiologi sessioner hvor der hver gang blev arbejdet med sammenhæng mellem krop og psyke, som jeg hver måned troligt gik til, og med tiden lavede jeg session på mig selv via den første kinesiologi uddannelse jeg tog.
Men uanset hvor mange sessioner jeg havde i traume og samtaleterapi, så havde jeg stadig stress og et totalt u-reguleret nervesystem i alarmberedskab og overlevelse.
Derfor var det en totalt glædelig aha oplevelse, da jeg lærte at jeg kørte mellem:
stress ---> og kollaps --->
...om og om og om igen...
ALT gav lige pludselig FULDSTÆNDIG mening, og det var skønt ENDELIG at få en forklaring på min fastlåste tilstand, og hvorfor intet andet havde hjulpet, da det gik op for mig at der ikke nødvendigvis var noget galt med mig, det var "bare" mest af alt mig der var havnet i et alarmberedskabs-loop og plade, som det meste af mit liv havde kørt i repeat.
Så det var først da jeg i 2021 begyndte at lære at forstå og regulere mit nervesystem, via de førnævnte somatiske øvelser, samt arbejde med vagus nerven og psoas musklen, at jeg stille og roligt begyndte at udvide min nervesystems-kapacitet til at at kunne rumme mere eller bevæge mig igennem svære nervesystems-tilstande (såsom fight, flight freeze eller fawn, i stedet for de bare groede fast i mig og forværrede), med følge af mere og mere glæde, tryghed og ro igen.
Det har været en MEGET livsændrende rejse, for mig, da alt det grund-arbejde jeg har lavet med traumeterapi, begyndte at give pote på en ny måde, med følge af at være i mig selv på en helt ny, glædelig og anden måde.
Mange snakker om at rejse fra hovedet og ned i hjertet, men for mig har det været rejsen fra hovet og ned i kroppen og nervesystemet, da nervesystemet og vagus nerven er nøglen og bindeleddet mellem os og alt godt i os og i vores liv.
Mine uddannelser:
2010 —> Kinesiologi uddannelse
Jeg lærte her sammenhæng mellem tanker, følelser, psyken og smerter i kroppen samt at behandle klienter via kinesiologi og dermed at lære at forløse deres traumer/smertepunkter i kroppen
2013/2014 —> Mentor uddannelse
Her lærte jeg at støtte og vejlede som mentor i alle slags udfordringer
2014/2015 —> Counselor uddannelse
Her lærte jeg om terapi, psykologi og at hjælpe andre med deres traumer og udfordringer via samtaleterapi
2017/2018 —> HBR release practitioner
Her lærte jeg forskellige teknikker såsom kranie sakral, en kinesiologi teknik, om meridianer og meget andet
2022/2023 —> TRE – tension and trauma release uddannelse
Her lærte jeg at forløse traumer via 7 kropsøvelser som går ind og aktiverer en “knap” i kroppen, som mange har slukket for, som gør vi mennesker ryster og vores krop kan forløse traumer kropsligt, psykisk og energetisk helt selv uden at vi skal gøre noget
2023/2024 —> uddannelse i restorative øvelser
Her lærte jeg om alle de forskellige restorative øvelser der findes og hvordan de bedst støtter den enkelte og alt hvad de kommer med af traumer og kropssmerter
2023/2024 —> Chok traume terapi hos Jeanette Witt med kinesiologi som værktøj
Her lærte jeg at forløse traumer og allergier via en helt unik og speciel teknik der arbejder på et bevidst, underbevidst og kropsligt plan
2025/2026 —> Nervesystems terapeut hos Annemarie Clement
Her lærte jeg alt om samt selvfølgelig at arbejde med nervesystemet, vagus nerven, bindevævet/fascia, kropsterapi, egen og samregulering, polyvagal teori, sanser, hyper- og hypotilstande, arousal
2026/2027 —> Stress-, angst- og traumeterepeut hos Kropsterapeutisk institut /v Marcus Heller
Her lærer jeg om tidlig tilknytning, udviklingstraumer, karakterstruktur, choktraumer, PTSD, kompleks PTSD, skam/skyld, smertevidenskab, fasebehandling af traumer, åndedrætsteknikker, tapping til chok og traumebehandling, samt selvfølgelig forløsning via traumeinformeret terapi og kropsterapi